Onlinekommunikation

Hvad er onlinekommunikation egentlig? I virkeligheden er det jo langt størstedelen af det, som vi gør i dag. Du sidder eks. lige nu og læser dette online. Vi kan derfor ikke komme uden om, at vores kommunikation skal skabes til eller i det mindste tilpasses til en online verden.

Nye muligheder online

Derfor er det også vigtigt, at I som virksomhed er klar på at tænke anderledes. For det er ikke kun kanalen og leveringsformen, der har ændret sig. Det har indholdet også. Vi er gået fra at være passive modtagere til at være et ’søgende’ folkefærd, der flittigt taster løs for at finde lige præcis det indhold, der kan give os svar på det spørgsmål, vi sidder med.

Og spørgsmålene er uendelige!

  • “Hvor lang tid skal en and være i ovnen?”
  • “Hvordan bekæmper man dræbersnegle?”
  • “Hvad er forskellen på debit og kredit?”
  • Hvornår falder Påsken?

Ja, I kan jo starte med jer selv og tjekke hvad I sidst googlede…sad I med et spørgsmål, som I gerne ville have svar på? Og hvor fandt I det? Var det en virksomhed eller en organisation, der var afsender på svaret?

Med en målgruppe der hungrer efter svar, så bør enhver kommunikationsplan starte med, at I spørger jer selv: hvordan kan vi skabe noget online indhold, som vores målgruppe mangler?

Hvilke kanaler kan jeg hjælpe jer med

Vores præferencer for kanaler og leveringsformer ændrer sig løbende, men nedenstående er et godt udgangspunkt:

  • Websites og de typer af indhold, som vi kan have her (artikler, blogindlæg, videoer)
  • Videoer (her taler vi ikke SnapChat eller Instagram Stories men de lidt længere af slagsen)
  • Podcasts (den er digital og downloades online, så den tæller også)
  • Præsentationer og whitepapers, der kan deles online
  • Sociale medier (nogle er stadig skriftlige mens andre bevæger sig mere over i video)
  • Webinarer

Uanset om formen er skriftlig, mundtlig eller i form af en video, så er grundarbejdet det samme. I skal have lagt en solid plan for jeres indhold og så skal der skabes en masse indhold. Begge dele får I hos mig.


Du kan læsere mere om samarbejdsmulighederne lige her.

Brug for et fagligt 'fix' fra tid til anden?
Så tilmeld dig mit nyhedsbrev, hvor jeg giver dig faglige indspark og inspiration til dit arbejde.
Jeg sender ca. en gang om måneden.
Never display this again